Методична тема гімназії:
Удосконалення уроку шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій
Методична робота в гімназії планувалася, виходячи з основних принципів:
·відповідність системи внутрішньошкільної методичної роботи сучасному соціальному замовленню суспільства і держави;
·науковість;
·системність. Цей принцип вимагає підходу до методичної роботи як до цілісної системи, оптимальність якої залежить від єдності мети і завдань змісту, форм і методів роботи з педагогічними кадрами, від спрямованості на високі кінцеві результати;
·комплексність, яка передбачає єдність і взаємозв'язок усіх сфер і напрямків підвищення кваліфікації педагогічних кадрів;
·системність, послідовність, наступність, безперервність, масовість, які передбачають всебічне охоплення педагогів різними формами роботи протягом року, перетворення її на частину системи безперервної освіти;
·творчий характер, максимальна активність діяльності педагогів;
·конкретність, урахування особливостей школи, учителя, диференційований підхід до педагогів;
·спрямованість на виділення основного, суттєвого у підвищенні кваліфікації вчителя;
·єдність теорії і практики за загальною практичною спрямованістю;
·оперативність, мобільність;
·колективний характер;
·створення сприятливих умов для ефективної методичної роботи і творчих пошуків педагогів.
Внутрішньошкільна методична робота у школі з педагогічними кадрами спрямована на:
-формування професійної компетентності,
- збереження та розвиток творчого потенціалу всього колективу,
- вироблення інноваційного стилю діяльності,
- підготовку вчителів до пошукової діяльності,
- залучення до науково-дослідницької та експериментальної діяльності з метою впровадження інноваційних особистісно-орієнтованих технологій в освітній процес.
Основні завдання:
-кадрове та науково-методичне забезпечення освітнього процесу;
- упровадження в освітній процес інноваційних методик і технологій, трансформування наукових ідей у практику діяльності вчителів навчального закладу;
- розробка чіткої системи роботи щодо підвищення фахового та методичного рівня педагогічних кадрів в умовах оновлення змісту і структури освіти;
- вивчення, накопичення, апробація, упровадження в практику перспективного досвіду вчителів-новаторів, нових освітніх технологій та систем;
- залучення педагогів до науково-дослідницької діяльності.
Для ефективної реалізації вищезазначених завдань методична робота у нашому навчальному закладі має безперервний характер; робота всіх структурних одиниць та ланок спрямована на реалізацію науково-методичної проблеми школи і приведена до певної системи.
Основні форми методичної роботи
Головним у методичній роботі є надання реальної, дієвої допомоги вчителям у процесі розвитку їхньої майстерності як сплаву професійних знань, навичок, вмінь. Для підвищення ефективності функціонування системи науково-методичної роботи у навчальному закладі під час планування роботи враховувалися вимоги, які випливають з об'єктивних закономірностей процесів підвищення професійної компетентності вчителів:
- практична спрямованість;
- науковість;
- конкретність;
- систематичність та системність;
- оперативність;
- оптимальне поєднання різних сучасних форм та методів роботи.
Планування науково-методичної роботи будується на основі діагностики; аналізу інформації про стан професійної компетентності педагогів, їхніх потреб та пропозицій. Моделювання динамічної структури, змісту й форм науково-методичної роботи відбувається з урахуванням результатів аналізу, освітніх потреб суспільства, науково-методичної проблеми школи. У методичній роботі використовуються індивідуальні, групові та загальношкільні форми роботи.
Індивідуальні форми роботи:
- діагностування;
- стажування / наставництво;
- самоосвіта;
- конкурс „Учитель року", „Класний керівник року";
- атестація;
- індивідуальні консультації, співбесіди;
- творчі звіти;
- видання методичних посібників, розробка авторських програм, підручників;
- практичний показ інноваційних методів педагогічної праці на уроках, у позакласній роботі;
- висвітлення у засобах масової інформації;
- фестиваль педагогічних ідей та інновацій.
Групові форми роботи:
- методичні об'єднання;
- творчі групи;
- семінари-практикуми;
- „Школа вищої педагогічної майстерності";
- „Школа вдосконалення майстерності";
- „Школа становлення молодого вчителя";
- тренінги;
- випуски методичних бюлетенів;
- лабораторія інноваційних технологій: експериментальна робота щодо впровадження нових навчальних програм; застосування в освітньому процесі інноваційних технологій та методик;
- видання методичних посібників, розробка авторських програм, підручників;
- висвітлення у засобах масової інформації.
Масові форми роботи:
- педради;
- інструктивно-методичні наради;
- методичні виставки;
- предметні тижні;
- науково-практичні конференції;
- педагогічні читання;
- педагогічні зустрічі;
- дні відкритих дверей;
- „круглий стіл";
- огляд методичної літератури.