Графік проведення роботи практичним психологом ХГ № 92
з профілактики вживання учнями алкогольних, наркотичних та
психотропних речовин на 2022/2023 н. р.
№ | Зміст роботи | Дата | Аудиторія |
1 | 1.Проведення діагностичної роботи для виявлення підлітків схильних до різних видів залежності( опитувальник В.Ю. Зав’ялова та тест-опитувальник І. А. Фурманова). 2.Проведення профілактичних заходів: 3. Розповсюдження інформаційно-просвітницьких матеріалів для учнів з питань щодо протидії поширенню тютюнових виробів, вживання алкогольних, наркотичних речовин та їх аналогів | Вересень | учні 6А-9А класів учні 6А,7А класів учні 8А-9А класів учні 1-9А класів |
2 | 1.Проведення просвітницьких заходів: | Жовтень | учні 7А-9А класів учні 5А класу учні 1А- 4А класів |
3 | 1.В межах проведення тижня безпеки життєдіяльності: | Листопад | учні 7А-9А класів 8А-9А класів 1А-6А класів |
4 | 1.Проведення щорічної акції «Разом проти СНІДу, наркоманії, алкоголізму». 2.Організація перегляду відеороликів «Негативний вплив шкідливих звичок тютюнопаління, вживання алкоголю і наркотиків на організм людини». 3. Проводити агітаційну та роз’яснювальну роботу з антиалкогольної й антинікотинової пропаганди «Мій вибір – моє майбутнє». 4.Провести конкурс малюнків до Міжнародного дня боротьби з палінням. | Грудень | учні 1А-9А класів |
5 | Просвітницькі заходи: | Січень | учні 1А-9А класів |
6 | 1.Проведення діагностичного анкетування для виявлення підлітків схильних до різних видів залежності. 2.Проведення просвітницьких заходів: | Лютий | учні 1А-9А класів |
7 | Година психолога «Шкідливий вплив психотропних та наркотичних речовин на здоров'я людей»: | Березень | учні 1А-9А класів |
8 | 1.Лекції та бесіди за темами: 2. Розповсюдження інформаційно-просвітницьких матеріалів для учнів з питань щодо протидії поширенню тютюнових виробів, вживання алкогольних, наркотичних речовин та їх аналогів | Квітень | учні 1А-9А класів |
9 | Круглий стіл «Життя яким я його бачу» Бесіда «Світ без наркотиків», Лекції «Наркотик - твій ворог!». | Травень | учні 1А-9А класів |
10 | Розглядання на педагогічних радах, засіданнях Ради з профілактики правопорушень, засіданнях методичних об’єднань класних керівників питань щодо профілактики тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії у молодіжному середовищі. | Протягом року | педагогічні працівники |
11 | Лекція для вчителів «Нове антитютюнове законодавство та захист українців, особливо дітей та молоді, від шкідливого впливу тютюнових виробів». | Січень | педагогічні працівники |
12 | Проведення батьківських лекторіїв з питань здоров`я дітей та підлітків, , із залученням спеціалістів фахівців наркологічної служби, ССД, ЦСССДМ, шкільного офіцера поліції. | Грудень Березень Травень | батьки учнів |
Поради батькам щодо запобігання наркоманії у підлітків
Мотиви прийому наркотиків у дітей та підлітків виявити дуже важко. Це може бути і цікавість, і бажання відчути ейфорію, і бути «таким як усі» в групі, і виглядати більш дорослим. Чим молодша дитина, тим більше значення має груповий мотив. Доказом цього є те, що довгий час діти та підлітки вживають психоактивні речовини без вибору, ті, які вдалося знайти, і важливим є саме спільне сп’яніння, яке зближує групу, урівнює її членів.
Дуже важливою метою, яка стоїть перед вчителями, батьками, медичними працівниками, є раннє виявлення ознак вживання наркотичних або психотропних речовин підлітками. Ранні ознаки вживання наркотиків можуть бути різними, в залежності від того, який наркотик, в якій кількості та комбінації вживає підліток.
Психологи радять батькам:
· Встановлювати і дотримуватися загальноприйнятих норм поведінки, чіткого режиму дня (розподіл часу для праці, навчання, дозвілля, відпочинку); практикувати визначення кожному членові сім’ї його обов’язків, контролювати їх виконання, спільно з дітьми аналізувати стан життя родини, її перспективи, сімейні плани тощо.
· Намагатися тримати під контролем вільний час дитини, цікавитись її успіхами, проблемами, труднощами, інтересами, запитами, прагненнями і способами їх задоволення.
· Знати товаришів своєї дитини, коло її неформального спілкування.
· Виховувати у дітей відповідальне, ціннісне ставлення до свого здоров’я.
· Без повчань, моралізування, надокучливості, залякування, з урахуванням індивідуальних і вікових характеристик обговорювати з дітьми проблеми асоціального змісту життя наркоманів, токсикоманів. Стежити і намагатися, щоб перша інформація про дію наркотиків та наслідки їх вживання надійшла до дітей саме від батьків, а не від компанії з вулиці.
· Підтримувати постійний зв’язок з навчальним закладом, допомагати дитині в комунікації з однолітками мотивуючи на здоровий спосіб життя. Приймайте участь в шкільному житті дитини.
· Знати і вміти пояснити основні прикмети чи зовнішні ознаки вживання дітьми наркотиків, токсичних речовин (зміна фізичного стану, поведінки, активності тощо).
· Бути готовими і рішучими до консультацій з педагогами, психологами, медиками; до відвертої, спокійної розмови з дитиною; до прийняття «дисциплінарних» рішень щодо обмеження «непродуктивного» часу життя дитини і контактування її з «підозрілими» товаришами.
Поради щодо встановлення довіри між підлітком і батьками в кризовий для них період:
· Уважно вислухайте дитину. Прагніть до того, щоб дитина зрозуміла, що вона вам не байдужа і ви готові зрозуміти й прийняти її. Не перебивайте, не виявляйте свого страху, ставтесь до неї серйозно, з повагою;
· Запропонуйте свою підтримку та допомогу. Виявіть співчуття й покажіть, що ви поділяєте і розумієте її почуття;
· Поцікавтесь, що зараз найбільше турбує дитину;
· Упевнено спілкуйтесь з дитиною. Саме це допоможе повірити в її сили. У спілкуванні з дитиною використовуйте слова, речення, які сприятимуть контакту: розумію, співчуваю, хочу допомогти;
· Недооцінка гірше ніж переоцінка. Вмійте слухати, довіряти й викликати довіру в неї;
· Звертайтесь по допомогу, консультацію до спеціалістів, якщо вас щось насторожило в поведінці дитини.
Корисні посилання
https://svitppt.com.ua/osnovi-bezpeki-zhittediyalnosti-obzh/problema-narkomanii-pidlitkiv-dlya-batkiv.html
Графік проведення практичним психологом ХГ № 92 заходів щодо щодо запобігання злочинності та правопорушень серед неповнолітніх на перше півріччя 2022/2023 н. р.
№ з/п | Назва заходу | Дата | Учасники |
1 | Проведення діагностики особливостей особистості та характеру взаємодії важковиховуваних підлітків: -«Методика первинної діагностики та виявлення дітей «групи ризику» М.І. Рожков та ін.; -визначення типу темпераменту за методикою Г.Ю. Айзенка; -визначення рівня агресивності за методикою Басса-Даркі; | Вересень жовтень | Учні 1-9 класів |
2 | Профілактична робота з подолання правопорушень, злочинності серед неповнолітніх: -Тренінг «Закон – обов’язковий для всіх»; -Тренінг «Відповідальність неповнолітніх». | Жовтень | Учні 6-9 1-5 класів |
3 | Проведення діагностики визначення психологічного стану дитини -«Неіснуюча тваринка» (тривожність); -«Тест шкільної тривожності Філліпса»; -Визначення рівня самооцінки; «Дослідження стилю поведінки в конфлікті» К.Томас. Профілактична робота з подолання правопорушень, злочинності серед неповнолітніх: Бесіда «Злочин і підліток» «Я – людина і це мене багато до чого зобов’язує». | Листопад грудень | Учні 1-9 класів Учні 1-9 класів |
4 | Батьківський лекторій з теми «Причини асоціальної поведінки підлітків» | листопад | Батьки учнів |